Filmowe Podlasie Atakuje!Filmowe Podlasie Edukuje! 2024 – Warsztaty Filmowe z Krzysztofem Kiziewiczem -

Filmowe Podlasie Edukuje! 2024 – Warsztaty Filmowe z Krzysztofem Kiziewiczem

W ramach akcji Filmowe Podlasie Edukuje! zapraszamy na wyjątkowe warsztaty filmowe prowadzone przez wielokrotnie nagradzanego twórcę filmowego KRZYSZTOFA KIZIEWICZA, laureata m.in. FRYDERYKA 2024 w kategorii KLIP za Bym poszedł Łony x Koniecznego x Krupy.

Krzysztof to doświadczony filmowiec, reżyser, artysta multimedialny oraz współtwórca wielu teledysków, dokumentów, reklam i animacji. Uczestnicy warsztatów będą mieli niepowtarzalną okazję współpracować z jednym z najbardziej kreatywnych twórców Podlasia, wielokrotnie nagradzanego w kraju i za jego granicami (Filmowe Podlasie Atakuje!, Klub Twórców Reklamy, Fryderyki, Cannes Lions). To świetna okazja dla pasjonatów filmu i nie tylko filmu, którzy chcą zgłębić tajniki produkcji, reżyserii oraz montażu, a także zrozumieć, jak łączyć sztukę z technologią i współczesnymi trendami.

Wyrażaj się, twórz, wywołuj emocje!

Prace Krzysztofa Kiziewicza do obejrzenia na stronie:

www.kiziewicz.com

Wiek uczestników: 16+ (liczba miejsc ograniczona)

Zgłoszenia – wypełniony poniższy formularz zgłoszeniowy – do 14 października 2024 (do końca dnia) na adres: film@bok.bialystok.pl

Opłata: 250 zł (w kasie kina Forum, po otrzymaniu maila potwierdzającego udział w warsztatach)

Planowane są 3 dwudniowe spotkania warsztatowe:

I SPOTKANIE

26 października 2024

27 października 2024

II SPOTKANIE

23 listopada 2024

24 listopada 2024

III SPOTKANIE

21 grudnia 2024

22 grudnia 2024

Krzysztof Kiziewicz – urodzony rok po ogłoszeniu stanu wojennego, absolwent cyfr 01010101011, z zamiłowania filmowiec, breakdancowiec [WHSB], były członek kadry artterepeutycznej MONARU BABIGOSZCZ, współtwórca spektakli teatralnych, współtwórca wielu filmów, wiceprezes Stowarzyszenia Miłośników Kultury Ulicznej ENGRAM. Twórca animacji, multimediów do spektakli teatralnych, twórca wielu teledysków, autor instalacji interaktywnych.

Nagrody i wyróżnienia:
I Nagroda – Bruk Theater Award na Festiwalu Teatralnym – Bruk Summer Street Festival 2006 w Gdyni (najlepszy spektakl)
wyróżnienie w II Ogólnopolskim Konkursie na Teatralną Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej org. przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007)
wyróżnienie spektaklu Morosophus w kategorii Best Ensemble Work, The 19th Cairo International Festival For Experimental Theater (2007)
Białystok – III Przystanek Młodzi – Świadectwo Otwartego Umysłu 2009
wyróżnienie w ramach Filmowe Podlasie Atakuje za Topossi – The Engineer
nagroda AIR LULKA – najbardziej kreatywny i freestylowy twórca FPA w 2009 roku
wyróżnienie w kategorii Profesjonaliści razem z ekipą alcodudes w ramach Filmowe Podlasie Atakuje za HARDWARE 8 – alcodudes
II Nagroda w kategorii Profesjonaliści w ramach Filmowe Podlasie Atakuje za Rogers – The puppeteer
nominacja do Offowego Odkrycia Roku 2010 przez portal stopklatka.pl i Kino Polska za Rogers – The puppeteer
III nagroda w ramach Filmowe Podlasie Atakuje w kategorii Profesjonaliści za film Mark Tattenbaum
I miejsce Kurianka Adamski/Kluczyk/Tadeusz Różewicz w kategorii amatorzy
Internetowe Nagrody Filmowe – III nagroda za film Rogers – The Puppeteer
wyróżnienie Historia Regionalna – I edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Audycję Historyczną Roku 2013 organizowanego Instytut Pamięci Narodowej za fotocast Opowieści Szklanych Płytek wraz z Joanną Sikorą
5 nagród KTR za Primacol Lowlanders – The Urban Tribe: 2 x złoto: Film: Marketing miejsc, Digital& Mobile: Film, 2 x srebro: Media: Kreatywne wykorzystanie branded content, Digital&Mobile: Digital Branded Content, 1 x brąz: Warsztat Audio Video: Video/ Montaż
Nominacja do grand Prix KTR 2016
4 nagrody w ramach Klubu Twórców Reklamy 2017: Bagaż Życia (Up To Date Festival 2016)
KTR 2017 / brąz w kategorii Komunikacja Wirusowa
KTR 2017 / brąz w kategorii Film
Ostatni skok – kampania społeczna: KTR 2017 / srebro za montaż w kategorii Warsztat Audio/Video; KTR 2017 / brąz za reżyserię; 2018 – Nagroda Specjalna Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – Białystok
KTR 2018 brązowy miecz w kategorii: Komunikacja / Społeczne za Nieinniz Radovanem Lee
KTR 2018 brązowy miecz w kategorii: Komunikacja / Społeczne za Za darmo z Cezarym Chwicewskim
Pierwsza pomoc ludzkości – BNP PARIBAS x PCK (Polski Czerwony Krzyż) – 2 Brązowe Lwy Cannes Lions; Golden Drum – Kampania otrzymała srebro w kategorii Sustainable Business Solutions oraz brąz w kategorii Health & Wellness – Branded & Unbranded Health Awareness; Gerety Awards – brąz w kategorii Work For Good Cut! – pierwszy konkurs reklamowy, w składzie którego zasiadają wyłącznie kobiety; Kyiv International Ad Festival – za reżyserię 
KTR 2023 COLDWAVES by PORSCHE / współzgłaszający
KTR 2023 brąz montaż Radovan Lee / FAME 17 – Jesteś swoim największym wrogiem
PLMVA zwycięzca w kategorii: HIP-HOP / Łona x Konieczny x Krupa: Bym poszedł
Fryderyk 2024 w kategorii KLIP za obraz Łona x Konieczny x Krupa: Bym poszedł

Szczegółowy plan warsztatów:

1. Spotkanie: Wprowadzenie do tematu, zapoznanie

  • Cele:
    • Integracja uczestników: poznanie się, omówienie oczekiwań i potrzeb.
    • Przedstawienie celów warsztatów i ich struktury.
    • Procesy, powstawanie filmów by Kiziewicz.
  • Zagadnienia:
    • Język filmu: Jakie są podstawowe zasady filmowania i narracji filmowej?
    • Forma klipu: Przegląd różnych form teledysków (artystyczne, fabularne, dokumentalne, koncertowe).
    • Mieszanie form: Jak łączyć elementy różnych gatunków (dokumentalne, fabularne, eksperymentalne) w jednym klipie.
    • Warsztat praktyczny: Omówienie planów filmowych (pełen, amerykański, zbliżenie itp.), podstawowe zasady kompozycji obrazu.
    • Montaż do muzyki: Zasady montażu rytmicznego, jak montować do muzyki, jakie emocje można wywołać montażem.
    • Inspiracje i referencje: Analiza znanych klipów, skąd czerpią inspiracje profesjonalni twórcy. Dyskusja o źródłach inspiracji (filmy, obrazy, literatura).
  • Warsztat praktyczny (plany / montaż / łączenie źródeł)

2. Spotkanie: Omówienie koncepcji – Treatment

  • Cele:
    • Zrozumienie koncepcji tworzenia treatmentu, czyli zarysu teledysku.
    • Rozpoczęcie pracy nad indywidualnymi projektami.
  • Zagadnienia:
    • Treatment: Czym jest treatment, jak go tworzyć? Zasady przedstawiania założeń wizualnych, fabularnych i emocjonalnych teledysku.
    • Etiudy filmowe: Przykłady krótkich form filmowych jako inspiracja do pracy nad własnym klipem.
    • Przedstawienie pomysłów uczestników: Każdy uczestnik przedstawia swoje propozycje koncepcyjne, wspólna dyskusja.
  • Warsztat praktyczny (PIERWSZE ETIUDY / PRACA DOMOWA / OMÓWIENIE)

3. Spotkanie: Praca nad scenariuszem

  • Cele:
    • Rozwój pomysłów uczestników i opracowanie scenariuszy.
    • Praca grupowa nad konkretnymi projektami.
  • Zagadnienia:
    • Omówienie prac domowych: Każdy uczestnik przedstawia wstępne prace nad treatmentem i scenariuszem.
    • Podział na grupy: Formowanie zespołów roboczych w celu realizacji wspólnych klipów.
    • Praca nad scenariuszem: Rozpisanie konkretnych scen, zarys postaci, lokacji, planów zdjęciowych.

4. Spotkanie: Zdjęcia do teledysku

  • Cele:
    • Realizacja materiału filmowego.
    • Praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej na wcześniejszych etapach.
  • Zagadnienia:
    • Przygotowanie planu zdjęciowego: Omówienie logistyki, podział obowiązków w grupach.
    • Realizacja zdjęć: Kręcenie ujęć zgodnie ze scenariuszem, praca z kamerą, światłem i aktorami.
    • Praktyka na planie: Zastosowanie różnych technik filmowych, praca z reżyserem, operatorem i ekipą.

5. Spotkanie: Montaż

  • Cele:
    • Naukowe i praktyczne wprowadzenie do montażu materiału.
    • Montaż surowych ujęć z planu zdjęciowego.
  • Zagadnienia:
    • Zasady montażu: Omówienie podstawowych technik montażowych i narzędzi do montażu.
    • Montaż rytmiczny: Dopasowanie cięć do muzyki, tworzenie dynamiki i narracji wizualnej.
    • Praca na ujęciach: Wstępne cięcia, organizacja materiału.

6. Spotkanie: Postprodukcja

  • Cele:
    • Uzupełnienie klipu o elementy postprodukcyjne.
    • Finalizacja projektów teledysków.
  • Zagadnienia:
    • Korekcja kolorów: Jak poprawić estetykę wizualną klipu?
    • Efekty specjalne: Podstawowe efekty, które można dodać do klipu.
    • Dźwięk i finalizacja: Praca nad jakością dźwięku, synchronizacja z obrazem.

7. Spotkanie: Podsumowanie i prezentacja prac

  • Cele:
    • Prezentacja gotowych klipów.
    • Omówienie efektów końcowych, refleksja nad procesem.
  • Zagadnienia:
    • Prezentacja klipów: Każda grupa prezentuje swój gotowy teledysk.
    • Omówienie rezultatów: Wspólna dyskusja, feedback od uczestników i prowadzącego.
    • Podsumowanie warsztatów: Wnioski, inspiracje na przyszłość, analiza zdobytych umiejętności.